onsdag den 23. september 2015

Double Content ved pressemeddelelser?

Kan man undgå double content når det handler om pressemeddelelser?

Det kan man ikke helt, men det behøver heller ikke være et stort problem. Selvom mange taler om at man skal undgå double content, sker der ikke nogen skade ved at der er lidt. Der er alt for meget arbejde i at undgå at det kan ske, og derfor er det heller ikke noget som bliver straffet.

Der hvor man kan overveje at gøre lidt er ved at have en pressemeddelelse som sendes rundt til de forskellige medier og platforme til udgivelse af pressemeddelelser, og så have en anden tekst på egen hjemmeside. Dermed kommer der kun omtale omkring på internettet som er double content.

Vælger du at udgive den samme pressemeddelelse på eget site som udsendes til andre medier, behøver det heller ikke være et problem, da der stadig på størstedelen af sitet vil være indhold som ikke findes andre steder.

Det er derfor muligt at udgive en nyhed / pressemeddelelse som denne http://www.boxit.dk/kontakt/aktuelt/20000-odenseanere-vilde-med-boxit

Online udsendelse af pressemeddelelser

Afhængigt at siden størrelse, antallet af besøgende osv, vil der i langt de fleste tilfælde ikke være mange relevante journalister som finder sådan en nyhed hvis den kun er det ene sted. Derfor kan du udsende dine pressemeddelelser igennem online sider som myPressWire og lignende.

Sendes pressemeddelelsen ud i samme form er det her hvor der er risiko for double content, men så alligevel ikke i så høj grad. For sammen med pressemeddelelsen udsendes der et link, så der fra ”kopien” linkes ind til domænet hvor originalen er, og dermed kan Google godt regne ud hvilken nyhed der er originalen og hvilken der er kopien.

Derfor er det ikke farligt at have pressemeddelelser som den ovenstående liggende flere steder på andre domæner som her:


Det kommer ikke til at give en straf til dit eget domæne.

Er der værdi i pressemeddelelsen?

Det afhænger i nogen grad af indholdet, i nogen grad af hvor mange der ser den og viderebringer den.
En pressemeddelelse som denne der handler om kunde nummer 10.000 i to afdelinger giver ikke nødvendigvis meget værdi, men da der er en del indhold om hvad det er for nogen kunder, altså kunder som lejer depotrum til opbevaring. Nu kommer der lige pludseligt en del relevante ord med ind, og dermed skal der nok blive videreført værdi med relevans.

Herudover er der hele brandingværdien. Jo flere der ser logoet, jo flere vil genkende det og huske det når de en gang får brug for et depotrum til opbevaring af deres indbo, motorcykel eller lignende. Det er dog ikke nok med en enkelt påvirkning, og derfor bør der jævnligt udsendes pressemeddelelser som en del af markedsføringen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar